miércoles, 5 de septiembre de 2012

Los Watson


Los Watson
Jane Austen
128 páginas
Traducción de Íñigo Jáuregui

Todo comienza con un correo electrónico de una amiga: "¿Conocéis Los Watson? ¿La habéis leído?" Las destinatarias van contestando: "me suena", "no la conozco", "no la he leído", "no está acabada", ... Y la remitente contesta: "Voy a conseguir un ejemplar y lo leemos." 

Y así llega a mis manos esta edición de la novela inacabada de Jane Austen con unas bellas ilustraciones de Sara Morante. Y pese a que sé que no está acabada, y que son poco más de 100 páginas no puedo resistirme y empiezo a leerlo, y no puedo parar, y al final no acaba, y me da rabia, mucha, aunque ya sabía que sería así. 

¿La historia? Una familia de la burguesía rural, donde las mujeres solo pueden progresar con un buen matrimonio. De Austen, por supuesto. 

6 comentarios:

Quadern de mots dijo...

Miraré de trobar el llibre, segur que es molt nou, crec que ahir vaig llegir una ressenya i també era positiva, malgrat que no tingui final.

M’he estrenat amb Austen, et vaig fer cas i he començat amb “Persuasió”. Encara he de preparar la ressenya, em va agradar però la vaig trobar un pèl previsible. No sé si coneixes el blog Carmen y amig@s, et passo aquest enllaç per si t’interessa a tu que t’agrada l’autora. Jo al final em vaig apuntar al repte i prepararé la ressenya per la data.

http://carmenyamigos.blogspot.com.es/2012/06/club-jane-austen.html

Ens llegim

Malena dijo...

La verdad es que yo creo que Jane Austen nos dejó el libro en punto más álgido, justo en el momento en que se pone emocionante. Nos quedamos con ganas de saber mucho más

Aineta dijo...

Quadern de mots, si, el llibre és bastant nou, de totes maneres et recoman que no te'l compris, cerca'l a la biblioteca, ja que és tan curt i inacabat.
Gràcies per la recomanació del blog, li pegaré una ullada.
Les novel·les de l'Austen són de happy end, o sigui que no són molt sorprenents en aquest sentit. El que per mi les fa bones és el fet de reflectir a la perfecció la necessitat de les dones de trobar un home econòmicament situat i la lluita de les protagonistes per ser alguna cosa més que filles o esposes, de ser dones.

Aineta dijo...

Malena, tienes razón queremos saber más y ¡será imposible!

Tomàs dijo...

No crec que comencés a llegir un llibre sabent que l'autor/a no ha acabat.

Ben cert és cada lector és ben lliure de seguir o d'acabar (mentalment) l'obra inacabada, però no és el mateix.

Aineta dijo...

Tomas, és que quan una és incondicional de n'Austen...
no es pot resistir.