miércoles, 6 de julio de 2011

Brooklyn

Brooklyn
Colm Tóibín
240 pàgines
Traducció de Ferran Ràfols Gesa

Em costa fer un comentari d'aquest llibre perquè no m'ha dit res. El vaig comprar amb il·lusió i no ha cobert les meves expectatives. És un llibre gris, neutre. Conta la història d'una jove irlandesa que es veu obligada a emigrar a Brooklyn, però malgrat ens relata el que li va passant, per mi al llibre no passa res, no consegueix captar la meva atenció en cap moment, el personatge no em desperta cap empatia i realment no m'importa en absolut com transcorreix la seva vida. Es pot dir que reflexa molt bé els sentiments de desarrelament, de començament de una nova vida en un lloc estrany, que descriu exactament el dia a dia dels immigrants irlandesos als Estats Units, el Brooklyn de mitjans segle XX, però no m'ha estat suficient per interessar-me.
A la pàgina de l'editorial diu que va ser considerada la millor novel·la publicada a Gran Bretanya en 2009.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Una de les coses que em va molta ràbia és comprar un llibre que pensi m'agradarà i que després no sigui així ni de lluny.

Abans lluitava contra aquest sentiment i em forçava a mi mateix a seguir llegint un llibre encara que no m'agradés. Ara ja no ho faig, ara, sinó m'agrada el deixo.

caterina dijo...

El vaig tenir un cop a les mans, en una llibreria, però no vaig sentir bones crítiques posteriorment. Sumat al teu post, és un llibre que no crec que acabi comprant i és una llàstima perquè per la sinopsi semblava una altra cosa.

Anónimo dijo...

Vull rompre una llança a favor d'aquest llibre. A mi sí em va agradar. Veure com a la protagonista se li va girant la vida, mai per bé, sense que ella sigui capaç en cap moment d'agafar el timó em feia ràbia, la qual cosa vol dir que Tóibín ho conta molt bé i va aconseguir ficar-me dins la història. Per què no li donau una oportunitat? Vos pot agradar o no, això ja ho tenen els llibres...